//Playground
Follow Dashboard
Ada apa dengan Gangnam?
Monday, December 10, 2012 | 2Superstar (s)!

Assalamualaikum dan salam sejahtera guyss!
Woahh dah berkurun lamanya aku tak update. Kalau update sapa nak baca kan? =='ayat pasrah.
Abaikan.

Fuiyoo, tengok tajuk, tengok tajuk. GANGNAM bak hanggg. Aceyy, tajuk ala-ala tajuk novel gituu. Actually terfikir nak kongsi sikit. Jyeahh, sharing is caring kann? Aku amik ni pun dari kak tersayang *erkk

Okey, aku tak larat dah nak merapu, dan menaip so cita sinopsis je la ekk. Straight to the point!

Kisah ini diceritakan oleh seorang mualaf dari Korea Selatan. Yupp! Kan sekarang ni Korea tgh HANGAT dgn Gangnamnyaa. So, ayuh kita mulakannn.

***************

Gangnam, Korea


Di Gangnam (nama tempat di Korea) ada satu pertandingan pelik yg diadakan utk gadis-2 muda menjadi perempuan-2 simpanan bgi org2 kaya dan para jutawan. Kebanyakan gadis muda yg menyertai pertandingan tersebut adalah mereka yg ingin mencuba nasib apabila gagal mendapat tempat dlm pekerjaan atau terlalu teruja utk menikmati hidup mewah bersama-sama org2 kaya.

Untuk smpai ke pertandingan tu, peserta-2 yg terdiri drpd perempuan-2 muda yg cantik masing-masing dikehendaki menunggang seekor kuda kira-kira 500 meter dari tempat para peserta berkumpul ke tempat pertandingan yg merupakan sebuah istana besar dan mewah milik seorang jutawan di Gangnam. Mereka semua menunggang kuda dgn kasut high-heel , baju errr dan skirt yg paham2 ja laa kann sambil diiringi pihak penganjur pertandingan dgn helikopter.

Bila dah smpai, mereka disambut oleh pihak penganjur di istana itu dan dibahagi kepada 2 kumpulan. Setiap kumpulan akan melalui dua laluan yg berbeza. Pertandingannya ialah laluan berhalangan utk sampai ke destinasi yg terakhir. Mcm dalam rancangan wipe-out kat 8tv tuu. Bila dah smpai, para peserta yg berjaya dari dua kumpulan itu akan bertarung sesama sendiri. Jika pihak lawan tewas maka peserta yg bertahan akan dianggap pemenang dan mendapat wang bernilai jutaan USD. Laluan berhalangan itu sgt bahaya, namun para peserta hanya melakukannya dgn memakai kasut tumit tinggi dan pakaian err mereka sambil disaksikan dan disorak oleh para jutawan yg melihat aksi-2 mereka mereka tersebut dari sebua ruang balkoni bilik mewah di istana. Tak pasti dirakam atau tidakk.

Satu ketika di salah satu trek, para peserta dikehendaki panjat palang-2 besi tersebut. Ada yg terhempas ke lantai dan kepalanya PECAH. Ada yg patah tgn dan kaki. Ada yg pecah badannya. Kolam renang tersebut penuh dgn darah dan ada yg mati lemas ketika jatuh ke dalamnya setelah gagal utk berenang keluar dari kolam renang yg dalam tersebut. Mereka semua gadis yg tidak berupaya dan mereka sangat kasihan.

Sudahlah begitu, tidak pula dibantu oleh jutawan-2 tersbut malah ditertawa dan disorak sepanjang pertandingan. Akhirnya, hnya dua org gadis yg berjaya melepasi laluan itu drpd 30 org yg menyertainya.  Walaupun mereka berjaya, mereka hidup trauma dan penuh ketakutan di sisi para jutawan gila tersebut. Lebih-2 lagi gadis-2 yg sudah terjerumus ke sana tidak boleh lari drpd golongan kaya itu. Jika cuba lari, kemungkinan mereka akan dibunuh.

Dann, utk pengetahuan, gadis Korea yg cita ni smuaa, adik dia sendiri menyertai pertandingan tu. AND, adik dia jatuh dri palang tu, badan dia pecah. Nauzubillah. Family dia terkejut kott dgr berita tu. Ayah dia jadi tak keruan, mak dia bunuh diri. Tapi, alhamdulillah perempuan ni jumpa jalan yg sebenar. Siratal mustaqimm.

Haa, see. Wallahua'alam laa cita ni betoi ka dak. Tapi, apalaa faedah hampa dok buat tarian yg ntah apa-apa tuu. Siap dgn ada lagu ikut negeri lagi. KL Style laa, Kampung Style laa bagaiii. Harap dijadikan pedoman dan ditambah ilmu yaa cik adikk. Assalamualaikum ^^


Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Assalamualaikum & Hello welcome to my official blog once you come here, you are enlighten to follow me :)

Enjoy my Playground :)


Diary; About Site


Spectators;


Let's Talk!



The Credits!

Basecode by : Nadya and Qistina
Re.Design : Miss_Hana
Own this blog : MinMin

Best View at GOOGLE CHROME!